mod_breadcrumbs_adv

Guardiolans

2 - Juny - 2013: Guardiolans (Bergadà)

Sant Sadurní de Rotgers – La Cirera – Guardiolans – Vilada.

Temps estimat: 3 hores i 15 minuts

Vocal: Eliseu Peidró - tel: 933 326 178

Sortida a les 7:30 hores

Orcau 130602a

Santa Magdalena de Guardiolans

Guardiolans(Bergadà) 2 de Juny del 2013

Total de l’excursió: 3 hores i 15 minuts (estimació aproximada)

Orcau 130602b

L’excursió comença al punt quilomètric 3 de la carretera de Borredà a Frontanyà, lloc on el torrent de Casadejús, obliga la carretera a fer un tomb molt marcat, a 940 metres d’altitud, i abans de traspassar el torrent, es pren un camí o pista en direcció a l’oest; la bifurcació que en surt a la dreta, va a Casadejús i s’arriba a

10’ – Coll de Cirera (1.000 metres) obert entre el serrat de Comadrells i el turó de Sant Marc.

5’ – Cirera (1.000 metres). Mas o runes d’una casa que al segle X era el límit nord-occidental del terme de Frontanyà. Hi ha la capella de la Mercè. Es traspassa un torrent i fent uns revolts cap a la dreta el camí va a parar al

20’ – Putjot de Cirera, en runes, on es troba el GR 4 i

5’ – Sant Serni (Sadurní) de Rotgers. Església romànica, l’absis es del segle XI, ornat a l’estil llombard, amb dents de serra i arquets entre lesenes; la nau és del segle XII, sense ornaments (la porta és molt senzilla) però les pedres son molt polides. El campanar, aixecat sobre la teulada, al mig de la nau (una formula constructiva poc usual) emprà tosca, més lleugera però de més mal acabat. Uns 100 metres cap a l’oest, hi ha parets que podrien ser de la repoblació del país a l’any 888. Es torna enrere cap al Putjot tot seguint el GR 4. Per aquí hi ha o hi havia la font del Pontarró; es baixa a traspassar el rec del Pontarró i es puja tot voltant el turó de San Marc. Es poden trobar trams del camí enllosat, ja que era camí ral.

50’ – Borredà (900 metres). A tocar de les primeres casses, es troba el GR 241 i es segueix per la dreta. Successivament el camí passa a la vora de la gran masia de Graugés, de 3 pisos, la masia i les cases noves del Collet del Bas, es traspassa el rec de Canemars o del Pontarró, la casa de Canemars, amb molí i

45’ – El Pati (780 metres) un altre masia, la Paradella, a l’entrar al terme de Vilada, Can Santpere o el Solet, gran masia del segle XVIII, i s’arriba a

25’ – Santa Magdalena de Guardiolans (o Gardilans) (800 metres). A tocar te el Soler, masia del segle XVII amb una façana molt ben distribuïda. La capella fou reformada als inicis del segle XVIII i solament conserva una finestra i la porta, amb formes del seu origen romànic. El camí baixa a traspassar un rec, puja a un collet, torna a baixar a un altre rec i torna a pujar a un altre collet i ja baixa dreturerament a passar la riera de Vilada i a pujar els 30 metres finals.

30’ – Vilada a 730 metres d’altitud. Final de l’excursió.

Total de l’excursió: 3 hores i 15 minuts

Aquesta web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si hi estàs d'acord apreta el botó per acceptar-ho. Per saber més sobre les cookies i com eliminar-les, visiti la pàgina de política de cookies. Accepto les cookies d'aquest web.