mod_breadcrumbs_adv

Orcau_120205a

Pas de l’Ase

El Pas de l’Ase – riu Ebre (Ribera d’Ebre) 5 de febrer del 2012

Total de l’excursió: tres hores i quaranta cinc minuts (estimació aproximada)

Orcau_120205b

L’excursió comença passant pel peu de la vila d’Ascó (40 metres d’altitud), fins a la capella de la Mare de Déu del Carme, on comença aquest tram del GR 99. Es segueix, molt poc tram per la carretera fins a trobar un desviament a l’esquerra que baixa a traspassar el

20’ – Barranc de la Gala (30 metres). Aquí comença el camí de Barbers, paral·lel al riu i al tren, amb pocs desnivells i poc acusats. A la riba esquerra, Vinebre aprofita per horta, un pla, molt fèrtil, creat per un antic braç del riu. Es creua el barranc de les Deveses i es passa a la vora del Mas del Frare (30 metres). Es segueix pel solà de Mugrons i una curta pujada porta al

90’ – Mirador sobre el Pas de l’Ase (40 metres), on el riu passa entre els estreps finals del Montsant (amb Sant Pau de la Figuera) i els de la carena que per la Pic de l’Àliga i la Picossa, baixa de la serra de Pàndols.

45’ – Las Sénies de Garcia (30 metres); creuat el barranc de Roianos, es veu el Pas de la Barca de Garcia i es troba l’estació del tren, que ara passa a l’altre vora del riu. Seguint pel mas de la Palleta, el torrent de Canta-ranes, la Sénia de Josep Antoni i el subarranc que te el costat una illa, i una àrea d’esbarjo, voltada de vegetació de ribera, s’arriba a

70’ – Móra d’Ebre (Móra la Vella)(20 metres); del seu castell es poden seguir 350 metres de muralla amb dues torres, hi ha carrers porxats i a la plaça de Baix, hi ha una bona perspectiva del riu Ebre.

Aquesta web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si hi estàs d'acord apreta el botó per acceptar-ho. Per saber més sobre les cookies i com eliminar-les, visiti la pàgina de política de cookies. Accepto les cookies d'aquest web.